کاسپین در یک نگاه

کاسپین در یک نگاه

شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین (سهامی خاص)، به عنوان یکی از شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ بانک پارسیان در تاریخ 23/10/1382 با شماره‌ی 214996 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌ صنعتی تهران به ثبت رسیده است. این شرکت، با به کارگیری استانداردهای به روز جهانی و از طریق توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان ها و موسسات خصوصی و دولتی بر تمرکز بر راه حل های پولی و مالی می کوشد کسب و کار مشتریانش را با نگاه شرکای تجاری خود، توسعه داده و توان رقابت پذیری آنها را بهبود بخشد. تجربه گرانبهای ما در زمینه ارائه و توسعه راهکارهای جامع پولی و مالی، سیستمهای اطلاعات مدیریت و تولید نرم افزارهای عملیاتی، می تواند مسیر پیشرفت بنگاه های اقتصادی حوزه پول و سرمایه را متحول سازد.

شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، به عنوان یکی از شرکت های پیشرو و دانش محور در ارائه راه حل های جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، همواره با رویکرد توسعه دانش بنیان و بکارگیری استانداردهای روز جهانی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی، با تمرکز بر راه‌حل‌های نوآورانه و فناورانه گام برداشته است.شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین علاوه بر نقش موثر در توسعه بانکداری نوین کشور، همواره می‌کوشد کسب‌ و کار مشتریانش را با نگاه شرکای تجاری خود، ارتقاء داده و توان رقابت‌ پذیری آن‌ها را بهبود بخشد.

وابستگی فرایندها ی کلیدی کسب و کار مشتریان به راه حل ها و سامانه های جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، خود نشان از اهمیت محصولات و خدمات شرکت در تداوم کسب و کار مشتریان دارد. لذا تحقق و صیانت از امنیت اطلاعات به عنوان اصلی جدا ناپذیر از کسب و کار شرکت محسوب می شود. در همین راستا شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را بر مبنای ا ستاندارد جهانی ISO/IEC 27001:2013 سرلوحه کار خویش قرار داده است تا از طریق ایجاد، نگهداشت، پیاده‌سازی و بهبود سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، زمینه‌ای را برای شناسایی، ارزیابی، کنترل و مدیریت مخاطرات مرتبط با امنیت اطلاعات مهیا نماید . شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، ضمن ارزیابی، بازنگری و حمایت همه جانبه از استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، همواره بر پیشبرد و بهبود آن اهتمام داشته و با تاکید بر همکاری صمیمانه تمامی همکاران و ذینفعان محدوده استقرار، آنان را به آ گاهی از این خط مشی و رعایت رویه های مربوطه به منظور حفظ امنیت اطلاعات ملزم می نماید.

  1. هدف: هدف این بیانیه، حفاظت از امنیت دارایی‌های اطلاعاتی در سامانه های فناوری اطلاعات شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، در مقابل کلیه تهدیدات اعم از داخلی یا خارجی، عمدی یا اتفاقی و نیز کمینه نمودن تأثیر رخدادهای امنیتی، تأمین رضایت ذینفعان در حوزه فناوری اطلاعات و حفظ تداوم کسب‌وکار است.
  2. الزام قانونی: این بیانیه در راستای کلیه قوانین ملی و بین‌المللی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات بوده که از سوی مدیریت ارشد و کمیته عالی امنیت اطلاعات شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین مصوب شده و ناقض آن‌ها نبوده و پیروی از آن‌ها برای کلیه کارکنان و اشخاص ثالث مرتبط الزامی می‌باشد.
  3. مسئولیت: استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین در راستای اهداف کلان شرکت و بنا به دستور مدیریت ارشد، صورت می‌پذیرد. مدیر امنیت اطلاعات شرکت، مسئول ایجاد، پیاده سازی، استقرار، نظارت، بازنگری، نگهداری و بهبود اثر بخشی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و اجرای مصوبات و الزامات امنیت اطلاعات شرکت با همکاری کلیه واحدها و کارگروه های ذیربط می باشد.

خط مشی امنیت اطلاعات شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین ، حصول اطمینان از رعایت موارد و معیارهای ذیل است:

  1. حفظ محرمانگی و نگهداری از اطلاعات در برابر دسترسی غیرمجاز، حفظ صحت و تمامیت اطلاعات و همچنین در دسترس بودن اطلاعات برای افراد و نهادهای مجاز در زمان‌های مورد نیاز
  2. رعایت الزامات قانونی، حقوقی و قراردادی: نیازمندی‌های استاندارد بین‌المللی ISO27001:2013، مصوبات سازمان های بالادستی مانند: الزامات بانک مرکزی و شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، سازمان پدافند غیرعامل، سازمان حراست کل و همچنین الزامات قراردادی اشخاص ثالث در حوزه امنیت اطلاعات
  3. فرهنگ سازی، آموزش و آ گاهی رسانی امنیت اطلاعات در سطوح مختلف شرکت و رعایت سیاست‌های امنیتی مصوب، از سوی کارکنان و ذینفعان مرتبط
  4. اجرای اقدامات مناسب در خصوص مخاطراتی که فراتر از سطح پذیرش ریسک دارایی‌های اطلاعاتی شرکت می‌باشند، به این معنی که از نظر مدیریت ارشد دارای میزان آسیب‌پذیری یا احتمال وقوع بیش از سطح قابل قبول ‌باشد
  5. پایداری سرویس‌ها و ارتقاء فرایندهای پشتیبان در راستای حفظ تداوم کسب‌وکار
  6. شفاف بودن مسئولیت‌ها و پاسخگویی سریع و به هنگام رخدادهای امنیت اطلاعات
  7. تقویت، گسترش و تعمیم زیرساخت‌های مؤثر بر توسعه امنیت اطلاعات و ارتباطات برای پیشگیری از ریسک های امنیت اطلاعات
تاریخچه

تاریخچه

شرکت کاسپین در بدو امر جهت تحقق اهداف ذیل در مجموعه بانک پارسیان تاسیس گردید:

تمرکز بر تامین نیازهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و هم افزایی در این زمینه در گروه پارسیان

تمرکز بر تامین نیازهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و هم افزایی در این زمینه در گروه پارسیان

افزایش سرعت و چالاکی در ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در گروه پارسیان

افزایش سرعت و چالاکی در ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در گروه پارسیان

بهینه سازی مدیریتی، فنی و مالی امور فناوری اطلاعات در گروه پارسیان

بهینه سازی مدیریتی، فنی و مالی امور فناوری اطلاعات در گروه پارسیان

به تدریج و با توسعه فعالیتها و توانمندی پرسنل شرکت، از ابتدای سال 95، موضوع ارائه خدمات و محصولات به سایر بانکها و موسسات مالی و اعتباری و شرکتهای فعال در حوزه پولی و مالی کشور نیز در دستور کار شرکت کاسپین قرار گرفت. که منتج به عقد قرارداد با چندین بانک و شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک گردید. در حال حاضر شرکت کاسپین با اتکا به دانش فنی پرسنل خود، توانایی تولید و ارائه تمامی سامانه های نرم افزاری مورد نیاز بانکها و موسسات مالی و اعتباری را دار می باشد.

از ابتدای سال 97 و با رشد روز افزون استارت آپ ها و شرکتهای فین تکی، موضوع ارائه خدمات به این دسته از مشتریان نیز در دستور کار شرکت کاسپین قرار گرفت، که نتیجه ی آن ایجاد پلتفرم بانکداری باز با نام تجاری COBALT (Caspian Open Banking And Largescale Technologies) بود.

حوزه فعالیت

حوزه فعالیت

طراحی و تولید نرم افزارهای بانکی

طراحی و تولید نرم افزارهای بانکی

طراحی و تولید نرم افزارهای کاربردی

طراحی و تولید نرم افزارهای کاربردی

بومی سازی و توسعه نرم افزارهای خارجی

بومی سازی و توسعه نرم افزارهای خارجی

ارائه خدمات بانکداری باز (Open API)

ارائه خدمات بانکداری باز (Open API)

طراحی، تامین، پیاده سازی، زیر ساختهای نرم افزاری، سخت افزاری و شبکه

طراحی، تامین، پیاده سازی، زیر ساختهای نرم افزاری، سخت افزاری و شبکه

ارائه خدمات مربوط به طراحی، تجهیز، نصب و راه اندازی مرکز داده (Data Center)

ارائه خدمات مربوط به طراحی، تجهیز، نصب و راه اندازی مرکز داده (Data Center)

ارائه خدمات در حوزه امنیت اطلاعات

ارائه خدمات در حوزه امنیت اطلاعات

ارائه خدمات مجازی سازی

ارائه خدمات مجازی سازی

ارائه خدمات مربوط به بانکهای اطلاعاتی

ارائه خدمات مربوط به بانکهای اطلاعاتی

ارزش های محوری

ارزش های محوری

قانون مداری

قانون مداری

رعایت مولفه اخلاق و توسعه فرهنگ عمومی احترام به قانون

مشتری مداری

مشتری مداری

رضایتمندی حداکثری، جلب اطمینان و برآورده کردن خواسته‌ها و انتظارات مشتری

اخلاق مداری

اخلاق مداری

حفظ اطلاعات و اسرار مشتریان و پایبندی به اخلاق حرفه‌ای با تاکید بر مسئولیت‌پذیری و نظم و انضباط کاری

دانش مداری

دانش مداری

به‌کارگیری دانش روز و فناوری‌های نوین

خلاقیت

خلاقیت

نوآوری، خلاقیت و چابکی در ارائه خدمات

کرامت انسانی

کرامت انسانی

توجه به رشد و توسعه‌ کیفیت زندگی کاریِ سرمایه‌های انسانی

مسئولیت‌پذیری اجتماعی

مسئولیت‌پذیری اجتماعی

پایبندی به ارائه خدمات و محصولات سبز در راستای توسعه‌ پایدار

چشم انداز و ماموریت

چشم انداز

شریک مطمئن و انتخاب اول فعالان بازار پول و سرمایه منطقه در افق ده ساله

ماموریت

ارائه راه‌کارهای جامع مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات با تکیه بر دانش، تخصص، خرد جمعی و نوآوری با هدف ارزش‌آفرینی برای فعالان بازار پول و سرمایه

سهامداران

سهامداران

79.8گروه داده پردازی بانک پارسیان

20شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

0.050شرکت لیزینگ پارسیان

0.050شرکت توسعه ساختمانی پارسیان

0.050بانک پارسیان

0.050شرکت سرمایه گذاری پارسیان

هیات مدیره و مدیر عامل

هیات مدیره و مدیر عامل

حامد نقشوان

حامد نقشوان

مدیر عامل و عضو هیات مدیره

سیامک دولتی

سیامک دولتی

رئیس هیات مدیره

مسعود بیرمی

مسعود بیرمی

نائب رئیس هیات مدیره

کامران کاظمی ایمن آبادی

کامران کاظمی ایمن آبادی

عضو هیات مدیره

محمدرضا پارسافرد

محمدرضا پارسافرد

عضو هیات مدیره

گواهینامه ها و افتخارات

گواهینامه ها و افتخارات